Rideout - Parijs-Roubaix
Zondag 12 april 2026
Op zondag 12 april 2026 stond er geen officiële clubrit op de kalender, maar dat hield De Romeo’s niet tegen om toch samen de baan op te gaan. Met maar liefst 11 Vespa’s was de opkomst zelfs bijzonder groot voor deze rideout richting Geraardsbergen.
Onder een stralende lentezon werd koers gezet richting de Vlaamse Ardennen. De wegen lagen er prachtig bij, de temperaturen waren aangenaam en de Vespa’s draaiden als vanouds. Meer moest dat niet zijn.
Het doel van de rit lag al snel vast: de Muur van Geraardsbergen. Een plek die wielerliefhebbers geen introductie behoeft en die op deze dag extra in de belangstelling stond dankzij Parijs-Roubaix. Eenmaal boven aangekomen werd er niet alleen genoten van het uitzicht, maar ook van een echte streekklassieker: de Geraardsbergse mattentaart. In alle rust werd er bijgepraat, gelachen en genoten van het moment.
Na deze smakelijke tussenstop trok de groep verder naar het centrum van Geraardsbergen, waar een rommelmarkt voor extra leven in de stad zorgde. Tussen de kraampjes werd rustig rondgeslenterd, op zoek naar verborgen schatten, curiositeiten of gewoon een goed excuus voor een babbeltje.
Zoals wel vaker bij De Romeo’s draaide de dag niet om het aantal kilometers, maar om het samenzijn. Het mooie weer, de gezellige sfeer en de combinatie van rijden, genieten en ontdekken maakten van deze Ride Out opnieuw een geslaagde uitstap.
En alsof het zo gepland was, waren we net op tijd terug thuis om de finale van Parijs-Roubaix te volgen. Na zelf een stukje koersgevoel opgesnoven te hebben op de Muur van Geraardsbergen, konden we vanuit de zetel ontdekken wie als eerste de iconische wielerklassieker zou winnen.
Een eenvoudige rit, zonder veel poespas, maar precies zoals we ze graag hebben: zonnig, ontspannen en in goed gezelschap. 🛵☀️🍰🚴♂️
